donderdag 20 november 2014

Nordic - winterkleedje & baby-cadautje

Ik ben fiere meter van Zelie, een lief en schattig meisje van 4 jaar..
En af en toe rolt er eens een iets moois voor haar van onder mijn naaimachine...
Soms zonder speciale gelegenheid en voor speciale gelegenheden mag het net iets specialer zijn...
Zelie werd donderdag grote zus van een schattig en lief klein broertje...
Toen ze hier de zondag voordien was had ik haar gezegd dat ik een kleedje ging maken voor haar... ik toonde haar dit prachtige stofje en ze vond het superleuk!  En ik had erbij gezegd als het een zusje ging zijn dat ik ook een baby-kleedje ging maken...
Maar een kleedje voor een jongensbaby dat gaat nu eenmaal niet... Dus moest ik naar iets anders op zoek...

Eerst het kleedje: mijn keuze viel op de marie-Celestine met lange mouwen uit SVDHZ2, afgewerkt met ijsblauwe kamsnaps in plaats van knoopjes, zilveren paspel en biais.  Dan kan ze dit kleedje zelf aan en uit doen, want haar mama zal nu wel haar handen vol hebben met dat kleine wondertje.
Dit werd het resultaat:



 
 
En voor haar baby-broertje maakte ik een pampermandje in hetzelfde stofje en vulde het op met pampers en Zwitsal-baby-produkten, dit werkte ik af met goud-accenten


Stof + gouden / zilveren paspel: Chellebel
Kamsnaps: Kamsnappers
Patroon kleedje: Marie-Celestine met lange mouwen uit Stof voor doe het zelvers 2
Patroon pampermandje: Noodlehead - divided basket
 
 
 

2 opmerkingen: